Uanset om det er en strategi for marketing, storytelling, branding eller om det er det er udvikling af koncept, kampagne eller visuel identitet. Eller om det er en ny digital rejse for din virksomhed og dine kunder. Så starter det med den strategiske cyklus. Og herfra bevæger vi os sammen ned i virksomheden.
Det hele ender ud i en samlet strategi med kampagne og medieplan. Se mere om reklamekampagne og medieplan her.
Det indeholder 3 workshops, hvor vi kommer den strategiske cyklus igennem. Dermed sikrer vi, at den rigtige historie fortælles om dit brand og din virksomhed. Så dine kunder forstår, hvorfor de skal vælge dig. Og hvordan du har gjort det nemt for dem.
De vil nemlig gerne vælge dig. Hvis de kender din historie. Og samtidig kan finde ud af at købe dine produkter/ydelser.
Vi starter med de 7 P´er. Product, Price, Placement, Promotion, Peolpe, Physical Evidence og Process, så vi kan Forske din virksomhed, produkterne og naturligvis konkurrenterne.
Her kommer vi hele vejen rundt om virksomheden. Så er vi alle enige om hvordan virksomheden. det hele foregår i en workshop med de medarbejdere der er relavante. Og dem der har udfordringerne til daglig.
1
Forenkle
Så skal forklaringen Forenkles i en enkelt sætnig. Payoff, slogan, catchline - kald det hvad du vil - bare kunden forstår, hvad du tilbyder.
Det er den kreative sætning, der beskriver, hvad du løser for kunden. Og som kan foldes ud i resten af din marketing. Og den kan også bruges til, at forstå hvilke tiltag du skal gøre for at nå dine vision. Det kunne være nye muligheder inden for digitalisering.
3
Forstærke
Så skal budskabet Forstærkes. Der skal fortælles historier udfra dit slogan.
Det nytter ikke noget, at du bare siger, du er den bedste. Du skal bevise det. Og det gør den gode historie. Den laver vi i fællesskab.
Den gode historie skal underbygges af reelle tiltag i virksomheden. Det kunne være nye måder at sælge på. Nye systemer, der gør det lettere for dine kunder. Og din virksomhed.
4
Formidle
Formidlingen er et kapitel for sig. Her bruges Eco-modellen. En medieplanmodel, der hjælper os igennem de nødvendige marketingkanaler. Skal det være TV, SoMe eller radiospots og avisannoncer?
Det viser strategien os. De nye tiltag skal også formuleres, når vi formidler. Og her kan den digitale rejse hjælpe os igennem.
5
VIL DU VÆLGES?
Så hør mere om strategisk storytelling og konceptudvikling.
Kontakt Peter Rekvad