Reklamebureauet hagbard rekvad - hvis du vil vælges
Digital rejse

DIGITAL REJSE FRA UKENDT

TIL VALGT

 


UDARBEJDELSE AF SALGSTUNNEL FOR DEN DIGITALE KUNDEREJSE

Salgstunnellen, eller "sales funnel" som det også kaldes, er en model, der beskriver kundens rejse fra første kontakt med en virksomhed til en endelig købshandling.


Modellen er opdelt i 3 trin, som hjælper virksomheder med at forstå, hvor deres potentielle kunder befinder sig i købsprocessen, og hvordan de bedst kan engagere og konvertere dem.


Salgstunellen guider kunden den rigtige vej til vores produkt/ydelse, med de rigtige historier på de rigtige tidspunkter.


Salgstunnel spiller i den grad samme med medieplanen, som du kan se mere om her.


Nedenstående forklarer de 3 etentielle trin i processen.


TOFU


TOFU - Top of Funnel - er opmærksomhed. Her fortæller vi om produktet og ydelsen vi tilbyder. Hvor det er produktet og fordelene der taler til kunden.


Typiske aktivteter:

- Indholdmarkedsføring: Blogindlæg, videoer, infografikker

- Sociela medier og annoncer

-SEO for at trække trafik genne søgemaskiner


Formål: At tiltrække besøgende og skabe interesse ved at tilbyde værdi gennem information on engagerende indhold.

Salgstunnel | Top of funnel | Reklamebureauet hagbard rekvad

1

MIFU


MIFO - Middle of Tunnel - er ovevejelsesfasen for kunden. Her skal vi fortælle de historier, der sikrer kunden i valget på dig.


Det er for eksempel en dybere gennemgang af produktet. Det kan være kurser eller samarbejder du har, der kan give noget tillid. Det er også her kunden kigger nærmere på dig og din virksomhed.


Her er de potentielle kunder begyndt at vise interesse og overvejer dine produkter eller ydelser. De er på jagt efter løsninger på deres problem, og her gælder det om at uddanne dem og vise, hvordan din løsning kan hjælpe.


Typiske aktivteter:

- E-bøger, whitepapers eller dybdegående blogindlæg

- Webinars eller produktdemoer

- Relationsstyrkende emails for at holde  kontakten med potentielle kunder


Formål: At opbygge tillid og troværdighed hos dine potentielle kunder og guide dem videre i beslutningsprocessen.

Salgstunnel | Middle of funnel | Reklamebureauet hagbard rekvad

2

BOFU


BUFO - Bottom of tunnel -  er beslutningsfasen.


I denne fase er kunderne klar til at træffe en beslutning. Det er nu dit job, at overbevise dem om, at dit produkt eller ydelse er den rigtige løsning for dem. Det handler om at fjerne eventuelle sidste forbehold og gøre det nemt at købe, med Call to Action


Typiske aktivteter:

- Gratis prøve eller demo

- Tilbud elle rrabatter

- Kundereferencer, casestudieer eller anmeldelser


Formål: At motivere potentielle kunder til at konvertere til betalende kunder og give dem en nem overgang til selve købet

Salgstunnel | Bottom of funnel | Reklamebureauet hagbard rekvad

3

Implementering/oplæring


Modellen, der virker bedst med hvilke kampgnebudskaber du har, sammenholdt med din virksomheds historie. Det kan være lidt svært i starten, at forstå virkemidlerne og hvordan de skal bruges.


Derfor tilbyder vi naturligvis, at implementere marketingsmodellen i din virksomhed. Men allerhelst vil vi sidemandsoplære en eller flere medarbejdere, således det bliver din virksomheds DNA, at fortælle de gode historier. De historier dine kunder gerne vil høre.


Så du bliver valgt.

4

VIL DU VÆLGES?

Så hør mere om strategisk storytelling og konceptudvikling.


Kontakt Peter Rekvad

+45 20 40 76 19   |   peter@rekvad.dk

VI HAR HJULPET

dansk_logo
Glenten logo + pay-off til lys baggrund
Peter Thuesen logo
jydskvin_hvidlogo
mv group logo
givehuset-logo
Logo-CB-Group
JANNE DAMGAARD GARDINER
scancargo-logo-payoff
Jemac_logo_2020
Flemming-Nielsen-LOGO-2019
lysmesteren-logo
ronaes-logo
Logo-Toft-Et solidt fundament
CaViThe_logo
Canon_logo
KB_Coaching_logo_Hagbard_rekvad

Og mange, mange flere siden 1997