"Det har fået afgørende betydning for min forretnings vækst.
/Jesper Dalhus
Jesper Dalhus, ejer af Jemac, vil gerne have flere af de rigtige kunder – de kunder, hvor rekrutteringsopgaven kræver en ekstra indsats.
Der er desuden for få, der kender til, at Jemac rekrutterer, og for mange, der ved, at Jemac underviser. Jemac udbyder bl.a. salgskurser og LinkedIn-kurser.
Jemac skal slå fast, at de er det foretrukne rekrutteringsbureau, når det gælder specialansættelser af tekniske profiler.
Strategien udvikles med baggrund i den Strategiske Cyklus, hvor hele virksomheden gennemgås på en workshop.
Der forskes og forklares, hvordan Jemac har mulighed for at placere sig i målgruppen for de tekniske profiler. Efterfølgende kan der tilbydes kurser til fastholdelse af profilerne.
Budskabet skal forenkles, så det nye payoff kan etablere en bro mellem rekruttering og kurser.
Da Jemac primært består af Jesper Dalhus, bliver strategien for formidlingen lagt på hans person. Bl.a. med udgangspunkt i de mange følgere, han personligt har på LinkedIn.
LinkedIn bliver en stor del af marketingplanen, hvor payoff bliver omdrejningspunktet for den strategiske historiefortælling. Der afvikles også forskellige budskaber via video på YouTube-kanalen.
De andre kanaler tænkes også ind. Han har en meget synlig bil og kører flere tusinde kilometer på vejene hvert år, så den bruger vi også i online marketing.
Derudover er websitet SEO-optimeret, og der afvikles lidt annoncer i fagblade.
"JEMAC - hvis talentet skal matche jobbet"
Løsningen blev et payoff/slogan, som Jemac kan implementere i sine opslag.
Derfor bruger vi altid ordet "talent" i stedet for "ansøger", "medarbejder" eller andre betegnelser. Det hedder også altid "match" og "job". Derudover tilføjer vi # foran alle tre ord i LinkedIn-opslag, da ordene – ud over #-funktionen – også fremhæves i Jespers opslag. Og han laver mange af dem.
Desuden ekskluderer "Hvis talentet skal matche jobbet" ikke Jemacs andre aktiviteter. De kurser, han udbyder, er med til at fastholde og udvikle medarbejdere i virksomheden, og det er netop baggrunden for et perfekt match.
//Fun Fact
Jesper ville gerne have et lydlogo og en tegnefim, hvor hans bil kom med.
Jeg fik komponeret et stykke musik, der blev omdrejningspunktet for denne video. Som i øvrigt er hans mest sete video på Youtube - og her kan du se udgaven med speak: Youtube
Se mere om Jesper Dalhus og Jemac på jemac.dk
"Jeg kan ikke anbefale Peter godt nok. Jeg har aldrig arbejdet sammen med nogle som forstår gamet så godt. Prøv ham!!
Ole Stubbe
Salgsdirektør JVK Vinduer
"Det er fedt at opleve alle de gode ideer der kommer fra dig - og indrømmet, jeg havde aldrig selv tænkt de tanker.
Det har fået afgørende betydning for min forretnings vækst - og mega fedt at opleve den måde du binder tingene sammen i dit let overskuelige marketingshjul.
Jesper Dalhus
Jemac
"Din profil er usædvanlig, idet du både er dygtig til de kreative processer inden for print og digital – men tillige en super god købmand, der forstår at få max ud af marketinginvesteringen.
Jørgen Due Jensen
CEO Zederkof
"Peter reddede min forretning. Efter 7 år selv at have forsøgt at vækste min personlige træner forretning, tog tingene først virkelig fat efter et forløb hos Peter Rekvad.
Det er fedt, den måde Peter først sætter sig ind i alle aspekter af min virksomhed og min egen historie, og derefter skærer det hele ned til et let overskueligt marketinghjul, kommunikationsstrategi og de forskellige facetter af branding.
Kasper Balle
KB Coaching
VIL DU OGSÅ VÆLGES??
Så hør mere om strategisk storytelling og konceptudvikling
Kontakt Peter Rekvad