Reklamebureauet hagbard rekvad - hvis du vil vælges
Jysk Vin case

"JOW JOW"

CASE: Jysk Vin

"Kan vi friste med sådan en?



Udfordringen


Jysk Vin ønskede at være "klassens frække dreng" og blive mere kendt i Nordsjælland med deres online vinbutik.


Desuden skulle vi stadig bevare en seriøs tone, fremhæve viden om produkterne og samtidig vise forskellige bestsellers i kampagnen.




Strategien

Strategien udvikles med baggrund i den Strategiske Cyklus, hvor hele virksomheden gennemgås på en workshop.


Vi startede med at kigge indad i deres butik, fordi vi mente, at værdierne i Randers skulle formidles til kunderne. De skal have samme fornemmelse af seriøsitet og kvalitetsprodukter, når de besøger webshoppen.


Ved gennemgang af produkterne fandt vi ud af, at mange af dem ikke blot var de sædvanlige vine. Derfor valgte vi "fristelser", da vin og Jysk allerede indgår i navnet. En fristelse kendetegnes ved, at den er svær at modstå, fordi du ikke ved, hvornår du bliver tilbudt den igen.


Kampagnen blev afviklet på TV2 Play i udvalgte områder, samt naturligvis på de sociale medier og webshoppen.



Løsningen


"Jysk Vin - Fuld af fristelser"


Den største begejstring, du får fra en jyde, er nok "Jow jow", når du forsøger at imponere dem. Det bruger vi i kampagnen.


Med udgangspunkt i en sælger, der med begejstring fortæller om alle fristelserne, afventer vi svaret fra nordjyden, og det er fuld af begejstring.

De ekstraordinært gode vine til prisen fik en "Jow jow"-taleboble på webshoppen, så folk kunne genkende det fra tv-kampagnen.


Derudover bruger vi med vilje ordet "fuld", da det har en dobbeltbetydning, for netop at tilføre lidt humor til hverdagen hos vinhandlen.


Strategien er udviklet som underleverendør til Create Media, der havde opgaven for Jysk Vin.



//Fun Fact


Peter, der siger "Jow jow", er fra Nordjylland og er i virkeligheden lærer.


Desuden bruger vi de ansatte vinsælgere i kampagnen, så det er også dem, du møder i butikken i Randers.


Du kan naturligvis også købe fristelserne online.


Se mere på www.jyskvin.dk

STOL IKKE PÅ MIG.

HØR PÅ KUNDERNE

"Jeg kan ikke anbefale Peter godt nok. Jeg har aldrig arbejdet sammen med nogle som forstår gamet så godt. Prøv ham!!

 

Ole Stubbe

Salgsdirektør JVK Vinduer

"Det er fedt at opleve alle de gode ideer der kommer fra dig - og indrømmet, jeg havde aldrig selv tænkt de tanker.

Det har fået afgørende betydning for min forretnings vækst - og mega fedt at opleve den måde du binder tingene sammen i dit let overskuelige marketingshjul.

 

Jesper Dalhus

Jemac

"Din profil er usædvanlig, idet du både er dygtig til de kreative processer inden for print og digital – men tillige en super god købmand, der forstår at få max ud af marketinginvesteringen.

 

Jørgen Due Jensen

CEO Zederkof

"Peter reddede min forretning. Efter 7 år selv at have forsøgt at vækste min personlige træner forretning, tog tingene først virkelig fat efter et forløb hos Peter Rekvad.


Det er fedt, den måde Peter først sætter sig ind i alle aspekter af min virksomhed og min egen historie, og derefter skærer det hele ned til et let overskueligt marketinghjul, kommunikationsstrategi og de forskellige facetter af branding.

 

Kasper Balle

KB Coaching

Trstpilot | Reklamebureauet hagbard rekvad

VIL DU OGSÅ VÆLGES??

Så hør mere om strategisk storytelling og konceptudvikling


Kontakt Peter Rekvad

+45 20 40 76 19   |   peter@rekvad.dk