Reklamebureauet hagbard rekvad - hvis du vil vælges
dansk case

DANSK

& OUTLET

CASE: dansk

"Tidligere gik vi under navnet Dansk Outlet, men i dag går vi stolt under det nye navn, dansk.



Udfordringen


En butik der sælger outlet, sælger nok ikke basistøj. Og slet ikke i en kvalitet, der overstiger prisen på produkterne. Så dem besøger vi ikke. Tænkte kunderne.


Dansk Outlet skulle egentligt bare lave en TV Kampagne. Men det viste sig, at udfordringen var en helt anden. Navnet. Dansk Outlet "skræmte" egentlig kunder væk, fordi de troede at det kun var outlet tøj, der blev solgt. Men virkeligheden er en helt anden. De sælger nemlig også nyt tøj - til billige priser.



Strategien

Strategien udvikles med baggrund i den Strategiske Cyklus, hvor hele virksomheden gennemgås på en workshop.


Der forskes og forklares, hvordan Dansk Outlet tolkes af kunderne. Og her var budskabet klart. De kunder der kom - kom fordi det var outlet. TIl gengæld kom de anden gang, fordi de også sælger nyt basistøj.


Budskabet skal forenkles, så de eksisterende kunder ikke tror, at Dansk Outlet er lukket. Og nye kunder skal vide, at vi sælger basistøj i en kvalitet, der overstiger prisen.


Et navneskift blev bragt op. Det nye navn er dansk. Men det kan jo ikke stå alene, så der skulle udtænkes et nyt payoff.


Strategien blev en blanding af Dansk OG Outlet, med alt fra flag til tilbudsaviser.


Løsningen


"dansk - vi klæ´r familien på"


Løsningen blev - udover et nyt navn, et payoff/slogan, som dansk kan bruge i alle marketingsfaserne.


Som udgangspunkt klæder dansk hele familien på. Men når vi udbredte det til enkeltstående kampagner, gav det rigtig god mening.


"Vi klæ´r konfimanden på", "Vi klæ´r dig på til vejret" - `Vi klæ´r...." Mulighederne er mange, og kommunikatioen er nem for alle i virksomheden dansk.


Desuden blev navnet implementeret som dansk OG outlet, så du ser på flagene. Og tilbudsaviserne har en forside med dansk og en bagside med Outlet. Således kom ingen eksisterende kunder i tvivl om af det nye dansk stadig var det samme. De opdagede det måske knap nok.


Strategien er udviklet som underleverendør til Create Media, der havde opgaven for Dansk Outlet.



STOL IKKE PÅ MIG.

HØR PÅ KUNDERNE

"Jeg kan ikke anbefale Peter godt nok. Jeg har aldrig arbejdet sammen med nogle som forstår gamet så godt. Prøv ham!!

 

Ole Stubbe

Salgsdirektør JVK Vinduer

"Det er fedt at opleve alle de gode ideer der kommer fra dig - og indrømmet, jeg havde aldrig selv tænkt de tanker.

Det har fået afgørende betydning for min forretnings vækst - og mega fedt at opleve den måde du binder tingene sammen i dit let overskuelige marketingshjul.

 

Jesper Dalhus

Jemac

"Din profil er usædvanlig, idet du både er dygtig til de kreative processer inden for print og digital – men tillige en super god købmand, der forstår at få max ud af marketinginvesteringen.

 

Jørgen Due Jensen

CEO Zederkof

"Peter reddede min forretning. Efter 7 år selv at have forsøgt at vækste min personlige træner forretning, tog tingene først virkelig fat efter et forløb hos Peter Rekvad.


Det er fedt, den måde Peter først sætter sig ind i alle aspekter af min virksomhed og min egen historie, og derefter skærer det hele ned til et let overskueligt marketinghjul, kommunikationsstrategi og de forskellige facetter af branding.

 

Kasper Balle

KB Coaching

Trstpilot | Reklamebureauet hagbard rekvad

VIL DU OGSÅ VÆLGES??

Så hør mere om strategisk storytelling og konceptudvikling


Kontakt Peter Rekvad

+45 20 40 76 19   |   peter@rekvad.dk